ASRIN KEPAZELİĞİ

Fenerbahçe taraftarlarının sitesi www.antu.com Telegol’deki rezalet sonrası böyle bir başlık atmış ‘’asrın olayı” diye nitelenen komediye nispet. Açıkçası bu durumu daha güzel ifade eden başka bir başlık olamayacağını düşündüğümden bende atıverdim aynı başlığı. Türkiye’de futbolun ne kadar kirli olduğunu sokaktaki çocuk bile biliyor artık. Kahvede, sokakta, evde okulda yapılan sıradan futbol tartışmalarının en basit kalıplarındandır ‘’o maç bağlanmış abicim” cümlesi. Hayır hayır futbolun hatta sporun ülkemizde ne kadar kirlendiğine dair kalem oynatmayacağım. Onu çok değerli spor yazarları yapsın. Acizane yapmak istediğim şey gecenin bir yarılarına kadar beni ekrana bağlayıp uykusuz bırakan bir programdaki hukuk ve habercilik rezaletlini paylaşmak sizlerle. Yaptığı şeyin gazetecilik mi eyyamcılık mı, iftira kampanyası mı olduğuna henüz karar veremediğim değerli program yapımcısı Serhat Ulueren, bir haftayı aşkın süredir ‘asrın olayı” yaygaralarıyla tanıtımını yaptığı programı nihayet vizyona koydu. Efendim olayımız özetle şu;. Bir zamanlar Aziz Yıldırımla bal börek olduğunu iddia eden Türk futbolunu kirden pastan kurtarma arzusuyla yanıp tutuşan(!) kahramanımız Cihan Oskay isimli bir zat_ı muhterem Telegol programında Yıldırımın 2000-2001 sezonunda kendisinin şike yapması konusunda tam yetkili kıldığını, kendisinin de büyük bir görev bilinci içerisinde bu emri yerine getirip Trabzonspor ve Samsunspor takımlarıyla şike münasebetinde bulunduğunu anlattı. Şimdi pek çoğunuz olayın ne olduğunu bildiğinden ayrıntıya girmeye ve peşinden şu klasik ‘’niye şimdi anlatıyosun bunları bey amca” sorusunu sormaya lüzum yok. Ben izin verirseniz büyük televizyoncu serhat Uluerenle gerçeğini yapamayacağımdan sanal bir söyleşi yapmak istiyorum. NOT: Serhat Ulueren’in vereceği cevaplar her ne kadar sorular aynısı gibi olmasada kendinsinin Telegolde başkalarının sorularına karşı verdiği cevapların aynısıdır. SORU: Serhat bey, siz dolandırıcılığı tescil edilmiş bu arkadaşımızın kanıt diye sunduğu ve karşısındaki futbolcuların eveleyip gevelemekten başka bir şey yapmadığı, içinde şikeden Aziz Yıldırımdan bir cümlenin bile geçmediği ajanları bile kıskandıracak tuzaklarla dolu telefon konuşmalarından tatmin oldunuz mu? Yani sizce bu konuşmalar bir başkanın şahsında koskoca bir camiayı suçlamak ülkedeki Fenerliler ve akli selim futbolseverler arasında infial uyandıracak gelişmelere neden olacak bir yeterliliğe sahipmidir. ? CEVAP: Ne olacaktı yani futbolcular çıkıpta biz bu parayı aldık, yedik mi diyecekti. Derler mi böyle bir şey. Siz olsanız dermisiniz? SORU: Peki Serhat bey madem ortada böylesine net bir ifade yok Sizin delil dediğiniz şey nedir. Sizin delil dediğiniz şeyin hukukta çöp olmak dışında hiçbir anlamı yoktur desem ne dersiniz CEVAP:……… SORU: Serhat bey bu olayda direkt hedef alınan Aziz Yıldırım’ın, bu itirafçıyı (yada iftiracıyı) şikeyle görevlendirdiğine, parayı verdiğine, bu adamın parayı şikec yaptığı iddia edilen futbolcu ve teknik direktöre teslim ettiğine dair bir belge, bir ses yada görüntü kaydı var mı? CEVAP: YOK SORU: Peki Serhat bey size basit bir örnek. 2 tane paralı işadamı BJK başkanı Demirörene gıcık. Başına iş açmak istiyor. BJK’nin bu hafta maç yapacağı x sporlu futboculardan 2 tanesini buluyor. Sonra onlara kendi ceplerinden 150 bin doları verip alın bu parayı maça yatın diyor. 1-2 ay sonra bu futbolcuları arayıp Yaa kardeşim nasıldı o işler hani 150 bin dolar haa haa ha.. kah kuh.. falan deyip karşılığını eveleme geveleme olarak gördüğü bir konuşmayı kaydediyor. Sonrada diyorlar ki alın size kanıt Demirören bize şike yapılması için para verdi bizde yaptık vicdanımız sızladı itiraf ediyoruz ahanda ispatı.. Bumudur? CEVAP: …….. Serhat bey cevap veremedi ama biz verelim. Evet budur. O konuşmalar bir şikenin varlığını asla ispatlamaz. Diyelim ki ortada verilmiş bir para var. Bu paranın Aziz Yıldırım tarafından verildiğine dair küçücük bir delil var mı? YOK. Yukarıdaki kurgunun gerçek olmadığını kim söyleyebilir? Bu rezalet tamamen sezgilere dayalı olarak sergilenmiştir. Ancak ortalığı karıştırmayı mide bulandırmayı iyi bilen Ulueren’in bilmediği bir şey var. Hukukta sezgi diye bir şey olamaz. Suçu ispat edilene kadar herkes masumdur denen basit hukuk kuralını sokaktaki çocuk bile biliyor ama Serhat bey bundan habersiz belli. Zaten umrundada deği. Yeter ki o raitingleri toplasın. Yeter ki çok üstün olduğuna inandığı habercilik sezgileriyle büyük bir bomba patlatmış olmanın hazzını yaşasın. Evet bomba patladı doğrudur ama birilerinin elinde.. Balta taşa vurulmuştur.. Vuranlar da bellidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir